Παρασκευή 16 Μαρτίου 2018

Η ΑΡΧΟΝΤΙΣΣΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ Φ. ΠΥΡΓΑΚΗ ΣΤΑ¨ ΝΕΑ ΤΟΥ ΔΡΥΜΟΥ¨

Όλη μου η ζωή είναι το τραγούδι

Η Φιλιώ Πυργάκη είναι αδιαμφισβήτητα μια από τις καλύτερες φωνές που έχει αναδείξει το Δημοτικό Τραγούδι. Έχει μεγάλη παρουσία στο χώρο της Δημοτικής μας παράδοσης αφού ξεκίνησε να τραγουδά σε ηλικία 14 ετών. Έχει τραγουδήσει στα περισσότερα μέρη της Ελλάδας και η νεολαία την αγαπά και την σέβεται τραγουδώντας και χορεύοντας με τα τραγούδια της στα πανηγύρια και στις εκδηλώσεις. Με την κυρία Φιλιώ συναντηθήκαμε στην Ανθούσα Αττικής όπου θα τραγουδούσε και πριν ανέβει στην Πίστα μου παραχώρησε τη συνέντευξη.

-Κυρία Πυργάκη προτού ξεκινήσουμε τη συνέντευξη θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την τιμή που μου κάνετε να μου δώσετε αυτή τη συνέντευξη έστω και κάτω από αυτές τις συνθήκες αφού μόλις ήρθατε από την Επαρχία και σε λίγη ώρα θα πρέπει να τραγουδήσετε. Κυρία Φιλιώ πέστε μας από που κατάγεστε γιατί πολλών το μυαλό πάει στη Κρήτη από το επίθετο; Μιλήστε μας για την οικογένειά σας;
Κύριε Κουτρούμπα θα ήθελα να σας ευχαριστήσω και εγώ για την πρωτοβουλία σας να προβάλλεται τους καλλιτέχνες του Δημοτικού Τραγουδιού και γενικώς το Δημοτικό Τραγούδι. Γεννήθηκα το 1944 στον Ασπρόκαμπο Κορινθίας. Πατέρας μου ήταν ο Σπύρος Πυργάκης και μητέρα μου η Σοφία Πυργάκη. Έχω και μια αδελφή την Δήμητρα. Πράγματι το Πυργάκη έχει σχέση με την Κρήτη αφού από εκεί κατάγονταν οι παππούδες μου. Η εποχή που μεγάλωσα ήταν πολύ δύσκολη από όλες τις πλευρές. Ασχολούμασταν με την γεωργία και την κτηνοτροφία και πήγα λίγες τάξεις στο σχολείο αφού οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες όσον αφορά την εκπαίδευση.
-Κυρία Φιλιώ τι ήταν αυτό που σας τράβηξε στο τραγούδι και το οποίο καθόρισε την υπόλοιπη ζωή σας; Υπήρχε κάποιος μουσικός στην οικογένεια;
Όχι δεν υπήρχε κάποιος μουσικός ή τραγουδιστής στην οικογένεια. Πήρα όμως σε πολύ μικρή ηλικία τα ερεθίσματα από τους γονείς μου, οι οποίοι ήταν πολύ μερακλήδες και τραγουδούσαν στους γάμους και στις γιορτές. Το τραγούδι έγινε πολύ νωρίς για μένα βίωμα και ήταν όλη μου η ζωή. Κάθε μέρα τραγουδούσα και στο σπίτι αλλά και στα πρόβατα που πήγαινα καθώς και στις αγροτικές δουλειές από τις οποίες ζούσε η οικογένεια. Ακόμη ο πατέρας μου στα πανηγύρια με έβαζε και τραγουδούσα και έτσι αποκτούσα εμπειρίες. Δεν πήγα σε κάποιο ωδείο ούτε είχα κάποιο δάσκαλο για να εξασκήσω τη φωνή μου. Ότι κατάφερα, το έκανα από μόνη μου και δόξα το θεό όλα πήγαν καλά και δεν έχω μετανοιώσει για την επιλογή μου.

-Πότε ξεκινάτε πια να τραγουδάτε επαγγελματικά; Πως νιώσατε όταν πήρατε τα πρώτα σας χρήματα;

Σε ηλικία 14 ετών σε πανηγύρι στα Κιόνια Κορινθίας με άκουσε ο γνωστός κλαρινίστας Κώστας Κοντογιώργης και με πήρε στην ορχήστρα του. Πηγαίναμε στα πανηγύρια στην Κορινθία αλλά και σε άλλους Νομούς όπου μας καλούσανε. Από τότε ξεκινάει η πορεία μου στο χώρο του Δημοτικού Τραγουδιού και συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Όταν πήρα τα πρώτα μου χρήματα από το τραγούδι που τόσο πολύ αγαπούσα, η χαρά μου ήταν τόσο μεγάλη που δεν πίστευα στα μάτια μου και νόμιζα ότι ήταν ένα ψέμα.
-Κυρία Φιλιώ όταν αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το τραγούδι είχατε αντιδράσεις από την οικογένεια σας;

Δεν είχα καμιά αντίδραση από τους γονείς μου ούτε έκαναν καμιά προσπάθεια για να με εμποδίσουν. Εγώ κύριε Κουτρούμπα έγινα αμέσως γνωστή στο Δημοτικό Τραγούδι και έβγαλα πολύ γρήγορα δίσκο. Οι γονείς μου ίσα-ίσα ένοιωθαν πολύ υπερήφανοι για την κόρη τους και για την εξέλιξη που είχε αφού έφτασε στο σημείο να τη γνωρίζει όλος ο κόσμος και να διασκεδάζει με τα τραγούδια της.

-Κυρία Φιλιώ έχετε παντρευτεί; Έχετε κάνει οικογένεια;

Παντρεύτηκα το 1966 και απόκτησα μια κόρη την Γαρυφαλλιά.

-Σε ποια κέντρα διασκέδασης έχετε τραγουδήσει; Πότε βγάλατε το πρώτο σας δίσκο και τι τίτλο είχε; Ποιος άνθρωπος σας στήριξε και σας βοήθησε στη καριέρα σας;

Ο πρώτος μου δίσκος κυκλοφόρησε το 1967 και είχε τίτλο «Βαρέθηκα τα νειάτα μου» και ήταν σε στίχους και μουσική του Κώστα Κοντογιώγη. Ο άνθρωπος που με στήριξε και με βοήθησε καθοριστικά ήταν ο Κώστας Κοντογιώργης και στον οποίο οφείλω μεγάλη ευγνωμοσύνη και τον ευχαριστώ μέσα από τα βάθη της καρδιάς μου. Έχω τραγουδήσει σε πολλά κέντρα στην καρριέρα μου όπως στον «Πετροκότσιφα» στην Πλατεία Καραισκάκη με τον Βασίλη Σαλέα και τον Τάκη Καρναβά, στο «Ελληνικό Γλέντι» στη Δώρου και Πατησίων με τον Κώστα Στάθη στο κλαρίνο και τον Γιάννη Κωνσταντίνου, στον γνωστό «Έλατο», στον «Κότζακ», στη «Φωλιά» με τον Βαγγέλη Κοκκώνη και τον Θανάση Βαρσαμά, στους «Σταλακτίτες», με τον Γιώργο Κόρο, τον Τρομάρα τον Θ. Βασιλόπουλο. Για εφτά χρόνια ήμουν στα «χίλλια Αστέρια» με τον Γιάννη Σιέτο κ.λ.π.. Όσον αφορά τους Δίσκους έχω βγάλει συνολικά σε όλες τις μορφές πάνω από 200 δίσκους.
-Ποιά είναι η γνώμη σας σήμερα για το Δημοτικό τραγούδι;

Είναι αλήθεια ότι σήμερα το Δημοτικό Τραγούδι περνάει μια κάμψη και αυτό οφείλεται σε πολλούς λόγους που δεν είναι της παρούσης για να τους αναφέρουμε. Σαν πιο παλιά στο χώρο θα ήθελα να συστήσω και να παροτρύνω τους νέους τραγουδιστές που κατά την γνώμη μου έχουν πολύ καλή φωνή και έναι και καλά παιδιά, να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στο Δημοτικό τραγούδι.
-Κυρία φιλιώ πόσο δύσκολο είναι για μια γυναίκα να γυρίζει σε όλη την Ελλάδα και να λείπει για μέρες από την οικογένειά της; Είχατε κάποια άσχημα περιστατικά όλα αυτά τα χρόνια που έχουν χαραχθεί στη μνήμη σας;

Άσχημα περιστατικά δεν είχα γιατί ο κόσμος με αγαπούσε και με σεβόταν. Φυσικά και είναι δύσκολο για μια γυναίκα να φεύγει για μέρες από το σπίτι αλλά αυτή είναι η δουλειά μας και αυτό επιλέξαμε να κάνουμε. Αυτό που θυμάμαι κύριε Κουτρούμπα που δείχνει και την δυσκολία της δουλειάς μας είναι ότι ήμουν έγκυος και με έπιασαν οι πόνοι πάνω στο πατάρι που τραγουδούσα. Εκεί επί τόπου ήρθε η Μαία και γέννησα την κόρη μου. Ούτε νοσοκομεία ούτε τίποτα άλλο εκεί πάνω στη δουλειά γέννησα.

-Με τον Τάκη Καρναβά έχετε συνεργαστεί;

Με τον Τάκη Καρναβά έχω συνεργαστεί πάρα πολλές φορές. Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες μορφές του Δημοτικού τραγουδιού, πρόκειται για ένα θρύλο που ακόμη και σήμερα γνωρίζει για αυτόν ακόμη και η νεολαία. Ήταν ένας πολύ καλός και φιλότιμος άνθρωπος που βοήθησε πολύ κόσμο για να αναδειχτεί. 
-Στο εξωτερικό έχετε πάει κυρία φιλιώ για να τραγουδήσετε;

Φυσικά και έχω πάει. Στην Αυστραλία έχω πάει 8 φορές, στην Αμερική 12 φορές και στη Γερμανία. Η επαφή εκεί με τον κόσμο είναι κάτι το ξεχωριστό. Το Δημοτικό Τραγούδι τους θυμίζει την Ελλάδα που τόσο νοσταλγούνε και τηρούνε τα ήθη και τα έθιμα της Πατρίδας.
-Στο Πανηγύρι στο Μοναστηράκι που είναι από τα μεγαλύτερα στην περιοχή μας από ότι γνωρίζω έχετε έρθει αρκετές φορές;

Έχω έρθει πολλές φορές στο κέντρο του αείμνηστου Παύλου Κασόλα και του γιού του Νίκου καθώς και στο κέντρο των αδελφών Κατσαμπέ. Θυμάμαι κύριε Κουτρούμπα πριν 37 χρόνια στο κέντρο του Παύλου Κασόλα στο Μοναστηράκι όπου η καθιερώθηκε η έκφραση «2 κανόνια και 3 πολυβόλα». Τα 2 κανόνια ήταν ο Γιάννης Βασιλόπουλος και ο Μάκης Βασιλειάδης στο κλαρίνο και ο Τάκης Καρναβάς, ο Θανάσης Βαρσαμάς και εγώ στο τραγούδι. Στο ξεκίνημα του πανηγυριού έπιασε μπόρα που σταμάτησε στις 2 το πρωί. Ο κόσμος όμως δεν έφευγε και όταν κόπασε η βροχή, ο κόσμος ξαναγέμισε το κέντρο κάθοντας πάνω σε βρεγμένες καρέκλες. Και το γλέντι κράτησε μέχρι που βγήκε ο ήλιος και ακόμη παραπάνω και καταγράφηκε στην ιστορία ως «2 κανόνια και 3 πολυβόλα». Eπειδή το πανηγύρι στο Μοναστηράκι είναι το καλύτερο και διατηρείτε και αντέχει και μέσα στην οικονομική κρίση θα είμαι και πάλι εκεί αλλά αλλάζω γειτονιά και πάω στα παλιά μου λημέρια.
-Κυρία Φιλιώ θα συνεχίσετε να τραγουδάτε για πολλά χρόνια;
Όπως ανέφερα και πιο πάνω κύριε Κουτρούμπα, η ζωή μου όλη είναι το τραγούδι. Όσο αντέχω και βλέπω ότι ο κόσμος με αποδέχεται και με αγαπάει θα συνεχίσω να τραγουδάω. Συγκινούμαι ιδιαίτερα όταν βλέπω τις εκδηλώσεις αγάπης και σεβασμού της νεολαίας προς το πρόσωπό μου.
Η ώρα είχε περάσει και θα ξεκινούσε το πρόγραμμα. Αφού φωτογραφηθήκαμε και με τους άλλους καλλιτέχνες τον Μάκη Τσίκο, τον Γιώργο Μπέκιο και τον Γ. Καψάλη, ευχαρίστησα την Κυρία Πυργάκη για την πολύ ενδιαφέρουσα και εκ βάθους ψυχής συνέντευξη. Στη συνέχεια κάθισα με την παρέα μου για να παρακολουθήσουμε το καλλιτεχνικό πρόγραμμα.

https://katounanews.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου